2012. — Riktig biet!

ImageVides gide Laila Pabērza cītīgi gatavojas Slīteres ceļotāju dienām. Top arī Fitoplezīra stāsti. Ieskatam viens no tiem.
Te nebūs rūn pa sarknem bietem, bet pa baltam bietem – cukurbietem, puscukrenem un lopbietem.
Kadreiz Dundags diže kolhoze visiem kolhozniek ģimnem, līdzig kā muiž klauš laikes, dēv bieš vāgs, ko kaplet. Tad nu man a bi tāds strēķs a bietem par to, ka iedēv jaune māje dzīvokl.
Tai laike es bi jauns un lunkans un dejoj tautisks dējs. Vienreiz bi koncerts, un es sparig lec igauņ dēj. Tur uz vien kāj lec, bet otr šauj gaise. Kā nu gadijes, kā ne, bet es uzlec pie skatuv uz vien beton trep un diktam sasit kāj. Neko dārt, pacieš sāp un dēj tik tālak. Lāb, ka mans puis bi gruntigs vīrs un cik vien varej, turej mān aiz jostviet. Māns kājs pa gais ven plivinas. Tā mēs vēl četrs dējs nolec.
Nākme diene kāj kā bluķs zilmell. Es nu gāj pie ārst. Šis sak, ka kāj i lauzt un uzliek ģips.
Vai man šestiņ! Bet ko nu?! Man tokš tas biešgabls!
Šekumdrill a bom atstutej pret soliņ, jēm sāv kruķ un kapl, uzkāp uz soliņ, tad uz šekumdrill un a vien kāj mines proj uz lauk. Bet lauke tokš soliš nav! Nu tad gāzes plaknisk un ceļ kāj pār bom un tad svempes augše. Palec, pakaple, palec, pakaple.
Kad nu es šito stāst savem dēliem, tie uz mān skates lielam acem un sak: “Tu nu gan bi riktig biet!”

Posted on 22/05/2012, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Komentēt.

Komentēt

